A vállalati prezentáció követelményei
Tartalmi követelmények:
- A lényeg kiemelése
- Szakmai szabatosság
- Nyelvi szabatosság
- Választékos irodalmi nyelvhasználat
- A tartalmi elemek helyes beosztása
- A lényegtelen elemek kihagyása
- Közérthetőség
Formai követelmények:
- Egységesség a formai elemek alkalmazásában, itt az ábrákra, grafikonokra, tipográfiára gondolunk
- Szemléltetőeszközök megfelelő nagysága, olvashatóság
- A vállalat imázsának megfelelő, nem hivalkodó motívumok alkalmazása
Az előadóval szembeni követelmények:
- Figyelemfelkeltés: minden téma iránt felkelthető az érdeklődés, ha az előadó érdekességekkel, szokatlan felütéssel kezdi előadását
- Közérthetőség: a nyelvhasználatot minden esetben a hallgatóság összetételéhez kell alakítani. Amennyiben ez nem történik meg, a hallgatók nem figyelnek az előadóra.
- Felkészültség: az előadást az előadónak saját képességeitől függően akár többször is el kell próbálnia előzetesen a gördülékenység érdekében. Előadás közben már a hallgatóságra is koncentrálnia kell, így kellő felkészültség hiányában teljes érdektelenségbe fulladhat az előadás.
- A téma alapos ismerete: az előadónak ismernie kell előadása témáját, hiszen bármikor kérdéseket tehet fel a hallgatóság.
- A hallgatóság reakcióinak felismerése, az előadás menetének alakítása a hallgatóság reakcióinak megfelelően: azaz az előadónak figyelnie kell, hogy mikor lankad a hallgatók figyelme, esetleges szüneteket kell beiktatnia.
- Érthető beszéd, kellemes előadásmód: a monotóniát minden esetben kerülni kell, az előadó feladata, hogy intonációjával, testbeszédével fenntartsa a hallgatóság figyelmét.
- A felhasznált technikai eszközök kezelésének ismerete: ellenkező esetben hiteltelen lesz, nevetségessé válhat ügyetlenségével.
- Hitelesség, kompetencia: az előadás kulcsa, hogy az előadó a téma szakértőjeként beszél.
- Elegancia: a jó külső megjelenés alapvető feltétele az előadás sikerének, mivel ez a feltétele, hogy a hallgatóság elfogadja az előadó személyét
Mindezek azok a minimális követelmények, melyek hozzájárulnak ahhoz, hogy egy prezentáció sikeres legyen. Amennyiben ezek a feltételek nem teljesülnek, az előadás nem éri el célját, hiteltelen lesz. Fokozottan érvényesek ezek a feltételek a vállalati prezentációk esetén, mivel itt az előadó nem önmagát képviseli, sikere vagy esetleges kudarca egy egész vállalat megítélésére, jövőjére kihatással lehet.